Hvordan er din virksomhed positioneret på markedet? Kunne i være placeret mere hensigtsmæssigt? Og hvad vil det I givet fald betyde for de resultater I kan opnå?
Alle virksomheder har konkurrenter. Nogle er meget direkte og andre er mere indirekte, men dine kunder har i stort set alle situationer nogle alternativer. Det er der såmænd ikke noget galt i. Snarere tævet imod konkurrenter indikerer klart at der er et marked og så er det op til dig at få din virksomhed til at fremstå som den samlede set bedste løsning.
Der er lavet mange modeller for hvorledes man bør positionere sig (i flæng kan nævnes Blue Ocean Strategy, Rule Breaking Strategy, Start with Why osv.) og nye kommer hele tiden til. Min opgave er ikke at advokere fro specifikke værktøjer/modeller, men snarere med udgangspunkt i et dybere kendskab til din virksomheds situation og ønsker at vælge de værktøjer der giver mening for vores fælles analyse og efterfølgende implementering.
Jeg har værktøjskassen fyldt med både de teoretiske modeller og ikke mindst med den praktiske erfaring fra implementering i praksis.