Go-to Market Strategi og eksekvering

Min erfaring er at alt for mange virksomheder ikke har fundet anledning/tid til at tænke ordentligt igennem, hvilke kunder man gerne vil være noget for. Hvad er det for et behov vi opfylder, hvordan adskiller dette sig fra kundes alternativer osv.

Derfor ligger der også et uforløst potentiale mange steder som en fokuseret indsats i både afklarings- og eksekveringsfase kan være med til at udløse.

Jeg har arbejdet succesfuldt med dette i flere forskellige virksomheder såvel nystartede som mere etablerede og kan tilbyde nogle af de ekstra kræfter der skal til for at få taget fat på denne væsentlige opgave. Typisk skal vi omkring områder som:

  • Udefra og ind blik på virksomheden
  • Virksomhedens budskab til markedet
  • Sparring/coaching med/af salgsorganisation
  • Strukturering af effektiv CRM løsning der bruges
  • Fastholde kundedialogen (herunder Inbound)
  • Salg direkte og/eller via partnere
  • ”Kongulegaer” muligheder og trusler
  • Deltage i de svære forhandlinger kunder/partnere
  • Mangler vi ressourcer viden
  • Kompetenceopbygning